Geen brug of obstakel te hoog

 

2 sportieve evenementen in 1 week.

Afgelopen donderdag de eerste Alphense Bruggenrun, dat was gelijk een groot succes.

Wij van Alphen a/d Run hebben samen met CASAlphen ons best gedaan om zoveel mogelijk bruggen in een afstand van 10km te verwerken. 14 bruggen werden hardlopend bedwongen.
Een paar kleine bruggen waar ik de naam nooit van geweten heb. Maar ook de wereld beroemde Koningin Julianabrug, deze loop was om haar heropening te vieren.
Start en finish in Hendrick’s Pub. Dus het bleef nog lang onrustig…
Een leuk idee dat uitgroeit tot een leuk event. Dit gaan we vaker doen.
Alphen a/d Rijn is een laagdrempelig en gratis evenement rijker.

Op zaterdag de Obstacle Run Alphen. Minder laagdrempelig met maar liefst 50 obstakels. Mensen die vrijwillig in vies water zwemmen, door modder rollen en over dingen klimmen.
Leuk om naar te kijken, maar niet mijn ding. Laat mij maar gewoon hollen, maar zo’n 1700 anderen dachten daar anders over.

Een strak georganiseerd groots evenement voor iedereen die van een modderige uitdaging houdt. Een evenement waar ik letterlijk en figuurlijk bovenop mocht staan. Wat ik mocht zien, voelen en ruiken. Obstakel 28/45 “The Wooden Stars” geen spektakel obstakel maar het was geweldig om er als vrijwilliger op te staan. Moedige aan-modderaars aanmoedigen. Allen nat, vies en licht riekend naar sloot.
Fantastisch om zo sportieve Alphenaren en mensen van ver buiten Alphen te zien klauteren. -verschillende dialecten kon ik echt niet thuisbrengen-
Alle Obstacle Runners die nog wat uit konden brengen waren enthousiast en vonden het nog beter dan vorig jaar.
Er waren zelfs lopers bij die het leuker vonden dan de Mud Masters omdat het zo compact was.

Mooi om te zien hoe groepen sport- vrienden, collega’s samen in beweging komen.
Sport verbroedert en brengt Alphen a/d Rijn weer eens positief in the picture.

Plaats een reactie